PROGRAMARE

Monitorizarea dezvoltării sarcinii

Timp de citire: 2 minute

Acasa // Articole // Monitorizarea dezvoltării sarcinii

Tehnologia avansată de care dispunem ne ajută astăzi la prevenția și tratarea diferitor afecțiuni, inclusiv atunci când vine vorba de sarcină. Tocmai de aceea, monitorizarea dezvoltării sarcinii pe tot parcursul celor 9 luni este absolut necesară. Pentru asta, pacienta trebuie să știe că există o serie de investigații de efectuat în funcție de fiecare etapă a sarcinii.

Hemograma este investigația care se efectuează în primul trimestru al sarcinii, imediat după stabilirea diagnosticului. Aceasta are rolul de a depista o eventuală anemie, iar după săptămâna douăzeci și unu de sarcină, hemograma trebuie repetată o dată la 4 săptămâni.

Grupa sanguină și determinarea factorului Rh sunt analizele care trebuie efectuate de către ambii parteneri tot în perioada de la începutul sarcinii. Un Rh negativ al mamei este, în unele cazuri, un factor de complicații medicale pentru făt.

Examenul de urină este recomandat să se efectueze în fiecare lună, cu scopul de a identifica o posibilă infecție urinară – ceva mai frecventă în rândul femeilor însărcinate, din cauza modificărilor care au loc la nivelul tractului urinar.

Examenul secreției vaginale este recomandat atunci când pacienta se confruntă cu scurgeri vaginale pentru a se depista și trata cât mai eficient eventuale infecții. Acest examen are un rol foarte important în schema monitorizării dezvoltării sarcinii pentru că poate avea ca și consecințe nașterea prematură, avortul spontan sau malformații congenitale.

Screeningul este foarte important pentru că poate ajuta la depistarea malformațiilor congenitale.

Testul fetal non stres, (testul de monitorizare a bătăilor inimii fetului) este efectuat cu scopul de verificare a stării de sănătate a bebelușului. Chiar și denumirea investigației indică faptul că nimic din ceea ce presupune acest test nu va cauza vreun stres asupra fătului. E important de știut că el poate fi făcut după săptămâna 26 de sarcină.

Monitorizarea dezvoltării sarcinii presupune, așadar, un număr ridicat de investigații periodice și obligatorii ce trebuie avute în vedere de către pacientă. Este foarte important ca aceasta să respecte periodicitatea recomandată a controalelor și recomandările medicului pentru un parcurs normal al sarcinii și pentru sănătatea ei și a fătului.