Chirurgie vasculara

Varicele sau venele varicoase sunt vene largi, proeminente, palpabile și vizibile la suprafața pielii, localizate la nivelul picioarelor.

Este o condiție care afectează oameni de toate vârstele, populațiile și abilitățile fizice. Varicele provoacă o afecțiune numită reflux venos. În venele sănătoase, sângele curge constant de la nivelul membrelor înapoi în inimă, pompat de mușchii picioarelor. Această situație în vene duce adesea la ceea ce numim vene varicoase. Există numeroase cauze pentru venele varicoase, dintre care majoritatea nu pot fi ajutate, inclusiv stresul fizic, vârsta, creșterea în greutate, sarcina și ereditatea.

De ce apar varicele?

Venele varicoase sunt vene mari, umflate cu aspect inestetic care apar adesea pe picioare. Acestea apar atunci când supapele din vene nu funcționează corect, astfel încât sângele nu curge eficient.

Venele rareori au nevoie de tratament din motive de sănătate, dar dacă rezultă umflături, dureri și picioare dureroase și dacă există un disconfort considerabil, tratamentul este disponibil.

În cazurile severe, o venă varicoasă se poate rupe sau se poate dezvolta în ulcerații varicoase pe piele. Acestea vor necesita tratament.

Tratament

Dacă pacientul nu are simptome sau disconfort și nu este deranjat de vederea venelor varicoase, este posibil ca tratamentul să nu fie necesar. Cu toate acestea, în cazul în care există simptome, tratamentul poate fi necesar pentru a reduce durerea sau disconfortul, abordarea complicațiilor, cum ar fi ulcerul piciorului, decolorarea pielii sau umflarea.

Intervenția chirurgicală

Dacă venele varicoase sunt mari, este posibil ca acestea să fie îndepărtate chirurgical. Acest lucru se face, de obicei, sub anestezie generală. În cele mai multe cazuri, pacientul se poate întoarce acasă a doua zi.

Cum se pune diagnosticul bolii varicoase?

Diagnosticul bolii varicoase se bazează în primul rând pe examenul clinic.

Starea valvelor venoase și a venelor (superficiale, profunde și comunicante) poate fi evaluată cu o simplă ecografie Doppler. Examinarea ecografică este importantă în alegerea tratamentului cel mai bun. Pe lângă faptul ca aduce foarte multe informații despre venele piciorului, ecografia Doppler este neinvazivă și nedureroasă.

Cum se tratează boala varicoasă ?

Venele varicoase sunt un semn al insuficienței venoase a membrului inferior. Netratate, vor apărea simptome pe măsură ce insuficiența venoasă devine cronică.

În funcție de mărimea venelor, localizarea lor, simptomatologie și alte boli asociate, tratamentul varicelor poate fi :

• Conservator

• Medicamentos

• Minim invaziv

• Chirurgical clasic

• Mixt

Toate metodele de tratament comporta un grad de risc. De aceea, decizia terapeutică se ia de comun acord cu pacientul, după informarea prealabila a acestuia. La OMINIClinic tratamentul chirurgical clasic (stripping vein) poate fi discutat cu un medic primar de chirurgie vasculară.

Care sunt principalele metode chirurgicale ?

Cele mai frecvente metode de îndepărtare chirurgicală a venelor varicoase sunt:

• Îndepărtarea venei ( stripping ) : Se efectuează două incizii (tăieturi): una la partea superioară a piciorului chiar sub canalul inghinal și una în spatele articulației genunchiului sau la gleznă. Vena este apoi legată sau închisă la incizia de sus utilizând o tehnică numită stripping. O sârmă este trimisă prin incizia inferioară prin venă, iar la capătul inferior este fixat un capac asemănător butonului. Aceasta permite evacuarea întregii vene prin incizia din apropierea canalului inghinal.

• Flebectomie: se fac incizii foarte mici de doar câțiva milimetri de-a lungul venei afectate. Un cârlig mic este folosit pentru a trage vena cât mai mult posibil prin aceste incizii și apoi se taie și se îndepărtează în mai multe bucăți. Această tehnică este utilizată în principal pentru venele mici care se separă de venele principale. Această procedură folosește mici incizii pentru a evita cicatrizarea cauzată de tăieturi mai mari.

Operația venelor varicoase este efectuată, de obicei, sub anestezie generală, ceea ce înseamnă că veți fi externat a doua zi.

Solicita informatii sau o programare !

doctor Cristian Roata - chirurgie vasculara iasi - operatie varice

Dr. Cristian Roata